بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علم اطلاعات و دانش شناسی » اولین همایش ملی خواندن، آبان ۹۴

اولین همایش ملی خواندن، آبان ۹۴

سطح برگزاری: ملی         منتشر شده در مورخ: 1394/02/11 ساعت: ۰۹:۱۶         بازدید از این همایش: 3,710 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله اولین همایش ملی خواندن، آبان ۹۴، دانشگاه کردستان
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "اولین همایش ملی خواندن، آبان ۹۴" در تاریخ 28 و 29 آبان 1394 توسط دانشگاه کردستان در شهر سنندج - دانشگاه کردستان برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: دانشگاه کردستان


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: سنندج -  دانشگاه کردستان

حوزه های تحت پوشش:   علم اطلاعات و دانش شناسی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 28 و 29 آبان 1394



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات: 31 خرداد 94

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات:  15 تیر 94

مهلت ارسال مقاله به اولین همایش ملی خواندن، آبان ۹۴ تمدید شد
آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  30 مرداد 94      10 شهریور 94

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:  20 شهریور 94

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: دكتر مصطفي قادري

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر سید مهدی حسینی

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

محورهای همایش

  • مبانی نظری و معرفتی خواندن
  • خواندن و لایه‏ های مدیریتی (ارزش ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان)
  • خواندن و نهادهای فرهنگی
  • خانواده و خواندن
  • نظام آموزش و پرورش و خواندن
  • آموزش عالی و خواندن
  • صنعت نشر و خواندن
  • خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی
  • مبانی نظری و معرفتی خواندن:
    • نظریه ‏های خواندن
    • مدل‏ ها و روش‏ های آموزش خواندن
    • معرفت ‏شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)
    • هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)
    • تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)
    • خواندن و تنوع فرهنگی
    • تنوع زبانی
    • تنوع سواد و پویایی
    • خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)
    • خواندن و سواد اطلاعاتی
    • فناوری اطلاعات و خواندن
    • رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی
    • خواندن و مشارکت اجتماعی
    • خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه‏ ای)
    • خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه‏ های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه ‏های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)
    • خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)
  • خواندن و لایه‏ های مدیریتی (ارزش ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):
    • خواندن و احزاب سیاسی
    • خواندن و آزادی بیان
    • خواندن و انجمن های غیر دولتی
    • خواندن و دسترس پذیری منابع
    • خواندن و نظام‏ های ملی مدیریت اطلاعات و منابع علمی
  • خواندن و نهادهای فرهنگی:
    • نهاد کتابخانه‏ های عمومی و خواندن
    • ارشاد اسلامی و خواندن
    • سازمان تبلیغات اسلامی و خواندن
    • کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و خواندن
    • مساجد و خواندن
    • رسانه‏‏ ها و خواندن
  • خانواده و خواندن:
    • خواندن با/برای کودکان
    • قصه گویی و خواندن
    • گفتگو و خواندن
    • اقتصاد خانواده
    • فرهنگ خانواده
    • جمعیت خانواده
  • نظام آموزش و پرورش و خواندن:
    • معلمان و خواندن
    • نقش آزمون ها برعادات خواندن
    • محتوای کتب درسی و خواندن
    • مؤلفین کتب درسی و خواندن
    • رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)
    • روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)
    • سنجش و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش
    • کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)
    • مدارس غیر انتفاعی و خواندن
    • نهضت سواد آموزی و خواندن:

الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)

ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه‏ های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، …)

ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)

د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه‏ های بهره‏ مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)

ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، …)

و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)

  •  آموزش عالی و خواندن:
    • آموزشگران(استادان) و خواندن
    • محتوای واحدهای آموزشی و خواندن
    • اهداف و کارکردهای آموزش عالی و خواندن
    • کتابخانه‏ های دانشگاهی و خواندن
    • روش تدریس و خواندن
    • جامعه پذیر نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه
    • خواندن و مهارت های نوشتن، درک کردن و گفتگو کردن و ارائه کردن و برقراری ارتباط
    • خواندن و آموزش مجازی
    • خواندن و موفقیت های علمی دانشجویان
    • سنجش و اندازه‏ گیری رفتار خواندن در آموزش عالی
    • نقش آزمون های کنکوری در خواندن
    • نقش سطح علمی، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن
    • پذیرش بدون دانشجو و خواندن
  • صنعت نشر و خواندن:
    • نقش نویسندگان در خواندن
    • نقش ناشران در خواندن
    • سوبسید کاغذ و خواندن
    • نمایشگاه های کتاب و خواندن
    • وضعیت توزیع کتاب و خواندن
    • تیراژ کتاب و خواندن
    • درآمد و خواندن
    • خواندن و تنوع و گستره انتشارات
    • خواندن و ممیزی
  • خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی:
    • خواندن و ابزارهای الکترونیکی
    • خواندن و روش های دسترسی الکترونیکی
    • خواندن و مهارت های دنیای دیجیتال
    • خواندن و شکاف دیجیتالی
    • مسائل و چالش های خواندن در محیط دیجیتال

پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علم اطلاعات و دانش شناسی  آبان 1394 ,همایش (کنفرانس) ملی ایران سنندج


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.