- مبانی نظری و معرفتی خواندن
- خواندن و لایه های مدیریتی (ارزش ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان)
- خواندن و نهادهای فرهنگی
- خانواده و خواندن
- نظام آموزش و پرورش و خواندن
- آموزش عالی و خواندن
- صنعت نشر و خواندن
- خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی
- مبانی نظری و معرفتی خواندن:
- نظریه های خواندن
- مدل ها و روش های آموزش خواندن
- معرفت شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)
- هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)
- تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)
- خواندن و تنوع فرهنگی
- تنوع زبانی
- تنوع سواد و پویایی
- خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)
- خواندن و سواد اطلاعاتی
- فناوری اطلاعات و خواندن
- رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی
- خواندن و مشارکت اجتماعی
- خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه ای)
- خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)
- خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)
- خواندن و لایه های مدیریتی (ارزش ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):
- خواندن و احزاب سیاسی
- خواندن و آزادی بیان
- خواندن و انجمن های غیر دولتی
- خواندن و دسترس پذیری منابع
- خواندن و نظام های ملی مدیریت اطلاعات و منابع علمی
- خواندن و نهادهای فرهنگی:
- نهاد کتابخانه های عمومی و خواندن
- ارشاد اسلامی و خواندن
- سازمان تبلیغات اسلامی و خواندن
- کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و خواندن
- مساجد و خواندن
- رسانه ها و خواندن
- خانواده و خواندن:
- خواندن با/برای کودکان
- قصه گویی و خواندن
- گفتگو و خواندن
- اقتصاد خانواده
- فرهنگ خانواده
- جمعیت خانواده
- نظام آموزش و پرورش و خواندن:
- معلمان و خواندن
- نقش آزمون ها برعادات خواندن
- محتوای کتب درسی و خواندن
- مؤلفین کتب درسی و خواندن
- رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)
- روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)
- سنجش و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش
- کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)
- مدارس غیر انتفاعی و خواندن
- نهضت سواد آموزی و خواندن:
الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)
ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، …)
ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)
د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه های بهره مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)
ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، …)
و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)
- آموزش عالی و خواندن:
- آموزشگران(استادان) و خواندن
- محتوای واحدهای آموزشی و خواندن
- اهداف و کارکردهای آموزش عالی و خواندن
- کتابخانه های دانشگاهی و خواندن
- روش تدریس و خواندن
- جامعه پذیر نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه
- خواندن و مهارت های نوشتن، درک کردن و گفتگو کردن و ارائه کردن و برقراری ارتباط
- خواندن و آموزش مجازی
- خواندن و موفقیت های علمی دانشجویان
- سنجش و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش عالی
- نقش آزمون های کنکوری در خواندن
- نقش سطح علمی، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن
- پذیرش بدون دانشجو و خواندن
- صنعت نشر و خواندن:
- نقش نویسندگان در خواندن
- نقش ناشران در خواندن
- سوبسید کاغذ و خواندن
- نمایشگاه های کتاب و خواندن
- وضعیت توزیع کتاب و خواندن
- تیراژ کتاب و خواندن
- درآمد و خواندن
- خواندن و تنوع و گستره انتشارات
- خواندن و ممیزی
- خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی:
- خواندن و ابزارهای الکترونیکی
- خواندن و روش های دسترسی الکترونیکی
- خواندن و مهارت های دنیای دیجیتال
- خواندن و شکاف دیجیتالی
- مسائل و چالش های خواندن در محیط دیجیتال
پوستر کنفرانس
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.