یادداشت | عدم حضور شایسته رسانههای دانشگاهی در نمایشگاه رسانه ایران
احسان خسروی فر
با رویکرد جدید معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران بعد از تعطیلی ۶ ساله، ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار گردید.
آنچه در رویکرد جدید معاونت امور رسانه وزارت ارشاد به چشم میخورد، برگزاری نمایشگاهی جامع از تمامی حوزههای مطبوعاتی و رسانهای بود. اما متاسفانه عدم حضور رسانهها و پایگاههای خبری تخصصی در حوزه علم و دانشگاه در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران، کاملا مشهود بود.
نمایشگاه رسانههای ایران فرصت طلایی برای معرفی فعالیتها و توانمندیهای اصحاب رسانه، آگاهی از دیدگاهها و نظرات مخاطبان دانشگاهی است.
تبادل اندیشه و ارتباط اهالی رسانه و پایگاههای خبری فعال در زمینه اخبار علمی و دانشگاهی با یکدیگر در نمایشگاه رسانههای ایران برای ارتقای کمی و کیفی در حوزهی رسانه و اطلاع رسانی رویدادهای علمی مجالی ارزشمند است.
با وجود اینکه تعداد زیادی خبرگزاری و پایگاههای خبری همچون آنا و ایسنا از جامعه دانشگاهی ایران در سالیان قبل متولد و رشد یافتهاند، اما آنچه امروزه در ویترین اصلی این رسانهها نمایان است، نه فعالیت خبری تخصصی در حوزه دانشگاهی، بلکه فعالیت خبری در حوزه عمومی، سیاسی و اجتماعی است.
از سوی دیگر عدم حضور و استقبال ضعیف مسئولان روابط عمومی و رسانههای دانشگاهی کشور، موجب از دست رفتن فرصت مغتنم و بینظیر نمایشگاه رسانههای ایران برای برقراری تعامل مناسب میان رسانه و مخاطبان دانشگاهی و علمی کشور گردید.
ضروری است با نگاه ویژه و تقویت رسانههای حوزهی تخصصی دانشگاهی در نمایشگاه رسانههای ایران در سالهای آتی، پیوند و تعامل سازنده مخاطبان و رسانههای دانشگاهی کشور، موجب ارتقای کمی و کیفی اطلاعرسانی در این حوزه تخصصی گردد.
انتهای پیام/
* مدیرمسئول