بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » ادبیات، فرهنگ » دومین همایش بین ­المللی علوم انسانی و هویت ایرانیان، اردیبهشت ۱۴۰۴

دومین همایش بین ­المللی علوم انسانی و هویت ایرانیان، اردیبهشت ۱۴۰۴

سطح برگزاری: بین المللی         منتشر شده در مورخ: 1403/07/10 ساعت: ۱۱:۵۵         بازدید از این همایش: 690 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله دومین همایش بین ­المللی علوم انسانی و هویت ایرانیان، اردیبهشت ۱۴۰۴، پژوهشکده­ هویت و سبک زندگی ایرانیان دانشگاه شیراز
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "دومین همایش بین ­المللی علوم انسانی و هویت ایرانیان، اردیبهشت ۱۴۰۴" در تاریخ 16 و 17 اردیبهشت 1404 توسط پژوهشکده­ هویت و سبک زندگی ایرانیان دانشگاه شیراز در شهر شیراز - دانشگاه شیراز برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: پژوهشکده­ هویت و سبک زندگی ایرانیان دانشگاه شیراز


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: شیراز -  دانشگاه شیراز

حوزه های تحت پوشش:   ادبیات، فرهنگ  •  تاریخ، گردشگری  •  دین و مذهب  •  علوم اجتماعی، روانشناسی  •  علوم تربیتی و آموزشی  •  هنر



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 16 و 17 اردیبهشت 1404



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات: 30 آبان 1403

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات: 30 دی 1403

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:  30 بهمن 1403

اطلاعات تماس

رئیس کنفرانس: دکتر شکر اله خاکرند

دبیر علمی کنفرانس: دکتر شکر اله خاکرند

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر صبورا حاجی علی اورک پور ، دکتر مهدی حسام پور

تلفن تماس با دبيرخانه: 36278687-071

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: hoviateiranian2[at]shirazu.ac.ir

محورهای همایش

محورهای همایش بین ­المللی علوم انسانی و هویت ایرانیان

(رویکردها، کارکردها، فرصت­ ها، چالش ­ها، آسیب­ ها، راهکارها و راهبردها):

     الف) محورهای اصلی همایش    

  1. نسبت علوم انسانی با مبانی فکری-فرهنگی هویت ایرانیان
  2. نسبت علوم انسانی با هویت ملی ایرانیان
  3. نسبت علوم انسانی با هویت دینی-تمدنی ایرانیان
  4. نسبت علوم انسانی با هویت باستانی و تاریخی ایرانیان
  5. نسبت علوم انسانی با هویت زن و خانواده­ ی ایرانی
  6. نسبت علوم انسانی با هویت هنری و معماری ایرانیان
  7. نسبت علوم انسانی با سبک زندگی ایرانیان
  8. نسبت علوم انسانی با هویت زبانی و ادبی ایرانیان
  9. نسبت علوم انسانی با هویت حماسی ایرانیان
  10. نسبت علوم انسانی با ابعاد روانشناختی-تربیتی هویت ایرانیان
  11. نسبت علوم انسانی با ابعاد اجتماعی هویت ایرانیان

      ب) محورهای فرعی همایش:

ظرفیت هریک از رشته­ های علوم انسانی در نسبت با یکی از ابعاد فوق از هویت ایرانیان از حیث آموزشی، پژوهشی، گفتمان­ سازی، تعامل و تأثیرگذاری:

  1. ظرفیت­ های آموزشی هر رشته:
  • عنوان و اهداف رشته
  • کتب درسی رشته
  • سرفصل دروس رشته
  • شیوه­ آموزش و انتقال مفاهیم
  • نقش فناوری­ های نوین آموزشی در رشته
  • موزه آموزشی رشته
  1. ظرفیت­ های پژوهشی هر رشته:
  • پایان­نامه­ ها و رساله ­ها
  • طرح­ های پژوهشی
  • همایش­ ها و نشست­ های علمی
  • مجلات علمی-پژوهشی و علمی-تخصصی
  • کتاب­های تخصصی
  • ترجمه متون تخصصی
  • احیاء تراث ایرانی مربوط به رشته
  • پژوهشکده­ ها و مراکز پژوهشی
  • فرصت­ های مطالعاتی
  • کرسی­ های نظریه­ پردازی
  • جوایز ملی مندرج ذیل رشته
  1. ظرفیت­ های گفتمان­ سازی هر رشته در سطح بین ­المللی:
  • وضعیت رشته در روابط دانشگاهی و فرهنگی بین ­المللی در حوزه آموزش
  • وضعیت رشته در روایط دانشگاهی و فرهنگی بین المللی در حوزه پژوهش
  • وضعیت رشته در مواجهه با نگاه شرق­ شناسانه در مورد هویت ایرانی
  1. ظرفیت­ های گفتمان­ سازی (تعامل و اثربخشی) هر رشته در سطح ملی:

1.نهادهای آموزشی:

      • آموزش و پروش
      • دانشگاه­ ها
      • حوزه­ های علمیه

2.نهادهای فرهنگی:

      • مساجد
      • فرهنگسراها
      • سازمان­های فرهنگی مردم ­نهاد
      • سازمان تبلیغات اسلامی
      • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

3. نهاد رسانه:

      • صدا و سیما
      • مطبوعات
      • شبکه­ های اجتماعی
      • تعزیه و هنرهای نمایشی
      • سینما و تئاتر
      • شبکه ­های فارسی­ زبان برون ­مرزی

4.ادیان و مذاهب و فِرق:

      • تصوّف
      • اهل سنت
      • اسماعیلیه
      • زیدیه
      • صابئین
      • ارامنه
      • کلیمیان
      • زرتشتیان

5.مناسبات ملی-مذهبی

      • نوروز
      • غدیر
      • عاشورا

پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) ادبیات، فرهنگ تاریخ، گردشگری دین و مذهب علوم اجتماعی، روانشناسی علوم تربیتی و آموزشی هنر  اردیبهشت 1404 ,همایش (کنفرانس) بین المللی ایران شیراز


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*