1- گردشگری در میراث جهانی بیابان لوت
– میراث جهانی بیابان لوت به عنوان یکی از جلوه های گردشگری ایران و جهان
– چشم اندازهای طبیعی و انسانی بیابان لوت و جاذبههای گردشگری آن (ارزشهای میراث جهانی بیابان لوت)
– گردشگری در بیابان لوت، وضعیت فعلی، افق ها و راهکارها
– نقش استانهای همجوار (سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان) در مدیریت مطلوب بیابان لوت و گردشگری پایدار
– سیستان و بلوچستان و گردشگری در میراث جهانی بیابان لوت
– بیابان به عنوان یک مقصد گردشگری و کاهش فقر در سکونتگاههای همجوار و بومی
– گردشگری بیابان، به عنوان یکی از صنعتهای رقابتی قرن بیست و یکم در غرب آسیا
– گردشگری به عنوان یکی از اهرم های یکپارچگی اقتصادی مناطق خشک
– اقتصاد گردشگری در ایران با تأکید بر بیابان لوت
– امنیت و مخاطرات در گردشگری مناطق بیابانی
– انواع گردشگری در بیابان لوت (گردشگری علمی- فرهنگی- ورزشی- صحرایی، ماجراجویانه)
– اقتصاد اجتماعی گردشگری بیابان
2- سرمایه گذاری، فرصت ها و موانع گردشگری بیابان
– فرصتها، محدودیتها و تهدیدات گردشگری در بیابانها (به ویژه بیابان لوت)
– سرمایه گذاری خصوصی در بخش گردشگری بیابان
– استراتژیهای تشویقی برای سرمایهگذاریهای خصوصی، داخلی، بین المللی در گردشگری در بیابان
– گردشگری و تدارکات: سرمایه گذاری در زیر ساختهای حمل و نقل و فضاهای اختصاصی برای گردشگری بیابان
– منابع تأمین مالی سرمایهگذاری گردشگری بیابان
– توسعه بدون سیاست: برنامه ریزی و نیازهای تحقیقاتی گردشگری در بیابان لوت
3- مدیریت و توسعه پایدار گردشگری در بیابان
– آخرین دستاوردها در گردشگری بین المللی بیابان
– مطالعه راهبردهای گردشگری پایدار در استانهای همجوار لوت
– استراتژی ها و سیاست عمومی ملی و محلی در گردشگری بیابان
– گردشگری و توسعه پایدار در سطح محلی، ملی و منطقه ای
– استراتژی های حاکمیتی در گذار به سمت پایداری در گردشگری بیابان
– گردشگری داخلی و نقش مقامات محلی و ملی در توسعه پایدار توریسم
– تجارت و گردشگری بینالمللی بیابان
– مشارکت حقوقی در صنعت گردشگری بیابان
– کارآفرینی گردشگری
– مدیریت هتل و رستوران با رویکرد توسعه پایدار گردشگری بیابان
– سهم آموزش و مدیریت منابع انسانی در توسعه پایدار گردشگری بیابان
– جغرافیای گردشگری و ژئوگردشگری و نقش برنامه ریزی محیطی در گردشگری بیابان
4- بازاریابی و نوآوری
– بازاریابی و نوآوری در گردشگری بیابان
– اقتصاد دیجیتال و بکارگیری روشهای جدید برای جذب گردشگر و توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری مناطق خشک و بیابان
– گردشگری الکترونیکی، سیستم های اطلاعاتی و NICT به عنوان ابزاری برای ترویج گردشگری مناطق خشک و بیابان
– چشم اندازهای تکمیل کننده و چالش برانگیز در مورد گردشگری مناطق خشک و بیابان
– نقش استارت آپ ویکند در گردشگری بیابان لوت
محور ویژه
5- تغییر اقلیم، اکوتوریسم، ژئوتوریسم در مناطق خشک
– جغرافیای گردشگری، اکوتوریسم و ژئوتوریسم و نقش آنها در توسعه اجتماعات محلی
– محیط زیست، اکوتوریسم و تأثیرات آن در پایداری محیط زیست
– تأثیرات گردشگری بر محیطهای بکر و طبیعی مانند میراث جهانی بیابان لوت
– پیامدهای تغییر اقلیم بر الگوهای تقاضای گردشگری
– گردشگری، توسعه پایدار، تغییر اقلیم و سازگاری
– واقعیتهای جدید گردشگری در یک عصر تغییر اقلیم جهانی
– محیط زیست، مکان، اکوگردشگری بیابان لوت
– اکوتوریسم، ژئوتوریسم بیابان در دوران کرونا و پسا کرونا
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: صبا منتی
اطلاع رسانی همایش و کنفرانس های علمی، معتبرترین همایش و کنفرانسهای دانشگاهها پایگاه خبری اطلاع رسانی همایش و کنگره و کنفرانس های کشور




