۱- سیاست گذاری ( اسناد برنامه درسی، ساختار دوره ابتدایی، طراحی برنامه درسی، ارزشیابی ، تغییر و نوآوری)
۲- محتوای حوزه های یادگیری و انطباق آن با مراحل رشد (دینی، قرآن، فارسی، هنر، تربیت بدنی، کار و فن¬آوری، مطالعات اجتماعی، ریاضی، علوم)
۳- موضوعات خاص و حوزه های مغفول (تربیت جنسی، تربیت اخلاقی، آموزش مهارت¬های تفکر، آموزش چندفرهنگی، مهارت آموزی، طرح ها، آموزش بهداشت و ایمنی و…)
۴- تکالیف یادگیری خارج از مدرسه دانش آموزان (مشق شب، پیک نوروزی، دست سازه ها و…)
۵- عدالت آموزشی و فرصت های یادگیری (یادگیرندگان: با نیازهای ویژه، عشایر، چندپایگی، دو زبانگی، بازماندگان از تحصیل، آموزش کودکان کار و خیابان و …)
۶- محیط¬ها، منابع و مواد یادگیری (بازی و یادگیری، رسانه های آموزشی، تولید محتوای الکترونیکی، شبکه های اجتماعی مجازی، و …)
۷- سنجش و ارزشیابی ( ارزشیابی توصیفی، آزمون های بین المللی :« تیمز، پرلز ، سایت و ….)
۸- آموزش و بهسازی معلم (آموزش پیش از خدمت ، حین خدمت و بعد از خدمت، تجارب زیسته معلمان)
۹- شرکای برنامه درسی (والدین، سازمان ها، نهادها، مدارس نوظهور و…)
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.