الف) تحلیل محتوای کتب درسی تاریخ
۱- کتب درسی وانطباق آن با اسناد ارشیوی
۲- ارتباط طولی محتوای کتب درسی در دوره های مختلف
ب) آموزش تاریخ و هویت بخشی :
۱- آموزش تاریخ وایجاد امنیت روانی،اعتماد به نفس وهویت بخشی در دانش آموزان
۲- آموزش تاریخ با تاکید بر اخلاق انسانی
۳- حفظ هویت ملی در کتب تاریخ
۴- هویت ملی در کتب درس تاریخ سایر کشورها
پ) نقش معلم و راهکارهای آموزش تاریخ
۱- تاریخ شفاهی ونقش آن در علاقه مندی دانش آموزان به تاریخ
۲- میزان اطلاعات،علاقه واشتیاق معلم در آموزش ِهدفمند تاریخ
۳- آموزش تاریخ و وسایل کمک آموزشی
۴- جایگاه گروههای درسی در امر آموزش تاریخ
۵- دوره های باز آموزی تاریخ ونقش آن در کیفیت وتوانمندی معلمان
ت) روش های نوین آموزش تاریخ و شیوه ارزیابی یادگیری دانش آموزان
۱- روش فعال پروژه برای آموزش تاریخ
۲- درس تاریخ وآموزش مبتنی برIT
۳- بررسی شیوه های آموزش نوین تاریخ در سایر کشورها
ث) محور ویژه:نقش تاریخ محلی درآموزش درس تاریخ
۱- آموزش تاریخ با نگاه به تاریخ هر منطقه
۲- تاریخ محلی ونقش آن در مشارکت اقوام واقلیت ها
۳- تاریخ محلی؛ تاریخ نزدیک
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.