بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علوم تربیتی و آموزشی » سومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی، اردیبهشت ۱۴۰

سومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی، اردیبهشت ۱۴۰

سطح برگزاری: بین المللی         منتشر شده در مورخ: 1401/02/25 ساعت: ۱۲:۰۳         بازدید از این همایش: 2,584 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله سومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی، مهر ۱۴۰۱، دانشگاه فرهنگیان ، انجمن آموزش وپرورش تطبیقی
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "سومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی، اردیبهشت ۱۴۰" در تاریخ 27 الی 29 اردیبهشت 1402 توسط دانشگاه فرهنگیان ، انجمن آموزش وپرورش تطبیقی در شهر بابلسر - دانشگاه فرهنگیان - پردیس بابلسر مازندران برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: دانشگاه فرهنگیان ، انجمن آموزش وپرورش تطبیقی


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: بابلسر -  دانشگاه فرهنگیان - پردیس بابلسر مازندران

حوزه های تحت پوشش:   علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش:

  20 لغایت 22 مهر 1401      تغییر یافت:   

27 الی 29 اردیبهشت 1402



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات:
مهلت ارسال  مقاله به سومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی، اردیبهشت ۱۴۰ تمدید شد
  3 مهر 1401      31 فروردین 1402

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  3 مهر 1401      2 اردیبهشت 1401

آخرین مهلت ثبت نام:  5 مهر 1401      تمدید شد:   10 اردیبهشت 1402

اطلاعات تماس

رئیس کنفرانس: دکتر رضا مراد صحرائی

دبیر کنفرانس: دکتر عباس معدن دار

دبیر علمی کنفرانس: دکتر اکبر رهنما

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر قربان اسلامی راد

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: irancomparative[at]gmail.com

محورهای همایش

محور اصلی : تحولات آموزشی در دوره کرونا و پساکرونا شامل مباحثی هم چون اثرات مثبت ومنفی کرونا بر نظام های آموزشی ، آموزش مجازی ومعلم ، نقش والدین در فرایند آموزش دوره کرونا و سایر موارد مرتبط

تئوری وروش شناسی در پژوهش های تطبیقی : شامل مباحثی همچون بررسی و نقش تئوری و روش در آموزش و پرورش تطبیقی (  مابعد ساختار گرائی ، مابعد استعمارگرائی ، فمینیسم ، پست مدرنیزم ، نظام های جهانی ، انتقادی و فلسفه اسلامی در تحلیل کارکرد های نظام آموزشی )، معرفی روش های جدید تحقیق ( روش بولین ، روش فازی ، نقشه کشی اجتماعی) ، معرفی ابعاد و ویژگی های تحقیق تطبیقی

جهانی سازی و محلی سازی: شامل مواردی همچون مقایسه سیاست های آموزشی در کشورهای مختلف ، اثرات جهانی سازی بر برابری و کیفیت آموزش، تاثیر جهانی سازی بر فرهنگ های محلی و آموزش زبان ، تاثیر جهانی سازی بر فرهنگ های محلی در خاورمیانه

کمیت و کیفیت آموزش: شامل مباحثی همچون مقایسه کشورها برحسب نشانگر های کمی وکیفی آموزشی ، مقایسه نظام تربیت معلم ، سبک های یادگیری ، یادگیری مداوم و بررسی تطبیقی عملکرد کشورها در آزمون های بین المللی

اقتصاد دانش و تجاری سازی آموزش : شامل مباحثی همچون بررسی تطبیقی تئوری های اقتصاد دانش ، بین المللی سازی آموزش عالی ، تجارب مدارس چند زبانه ، بررسی تطبیقی خصوصی سازی آموزش ( آموزش سایه ) ، سهم خانواده در هزینه های آموزشی ،

فناوری های نوین آموزشی : شامل مباحثی همچون تجارب بین المللی آموزش بر خط ( E-Learning) و آموزش ازطریق موبایل ( M-Learning) ، بررسی تطبیقی رابطه تکنولوژی و رفتار فراگیران

برابری و اثربخشی آموزشی : شامل مباحثی همچون نابرابری در دسترسی ، فراگرد و پیامد های آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی ، مقایسه نابرابری بین گروه های اجتماعی ( نژادی ، جنسیتی ، قومی ) ، نخبه گرائی در آموزش، آموزش و اشتغال ، حقوق معلم

مدیریت و برنامه ریزی آموزشی : شامل مباحثی همچون بررسی تطبیقی الگوهای رهبری در مدارس، سیاست های آموزشی تمرکز/ عدم تمرکز- محور ، مقایسه مدارس کارآمد،  ارزیابی تطبیقی فعالیت ها و برنامه های درسی و فوق برنامه

مطالعات تطبیقی فلسفه تعلیم و تربیت : روش شناسی پژوهش تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت،  پژوهش های تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت ( فیلسوفان و مکاتب و آراء تربیتی)، و سایر موارد مرتبط…

مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش استثنائی: شامل مباحثی همچون، فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ویژه، مطالعات تطبیقی در آموزش مهارتهای زندگی، مقایسه های بین المللی استانداردهای حرفه ای مربیان توانبخشی، تجربیات بین المللی برنامه درسی کودکان چند معلولیتی، تجارب بین المللی مدارس اتیسم، مطالعات بین المللی برنامه های آموزش والدین دانش آموزان استثنائی

مطالعات تطبیقی تربیت معلم: شامل مباحثی همچون مطالعات تطبیقی برنامه های درسی دوره های تربیت معلم٬ صلاحیت های حرفه ای معلمان٬ تحولات و نوآوری های جهانی در برنامه های تربیت معلم٬ الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان (روایت پژوهی٬ ذرس پژوهی٬ اقدام پژوهی)٬ آموزش های چند فرهنگی در تربیت معلم٬ ساختار و تشکیلات تربیت معلم٬ جایگاه اجتماعی حرفه معلمی، کارورزی در تربیت معلم، مطالعات تطبیقی در آموزش ابتدایی

نظام آموزشی و روابط فرهنگی: شامل مباحثی همچون سنت و مدرنیزم در نظام های آموزشی خاورمیانه، نقش نظام های رسمی و غیر رسمی در آموزش خشونت، تحلیل افراط گرائی دینی و نقش سیاست های آموزشی، گفت و گوهای فرهنگی و نقش نظام آموزشی

سنجش علمی  و تضمین کیفیت آموزش عالی : شامل مباحثی همچون بررسی تطبیقی نظام سنجش علمی اموزش عالی، رویکردها، نظریه ها، الگوها، اصول و مفاهیم کیفیت در نظام های اموزشی، مطالعات تطبیقی در حوزه ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت در نظام های اموزشی، مطالعات تطبیقی در حوزه ارزشیابی، اعتبار سنجی و تضمین کیفیت در نظام های آموزشی

مطالعات تطبیقی در آموزش عالی: شامل مباحثی همچون، چالش ها و مشکلات پژوهش های تطبیقی در آموزش عالی، مطالعات تطبیقی آموزش عالی و تحول نسل های دانشگاهی، آموزش عالی مهارتی و کاربردی، کاربینی و کارورزی در آموزش عالی، رابطه دانشگاه و بازار کار

مطالعات تطبیقی در روانشناسی: شامل مباحثی هم چون آموزش و درمان، مداخله های روانشناسی، مشکلات و اختلالات روانی و یادگیری و سایر موارد مرتبط


پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علوم تربیتی و آموزشی  مهر 1401 ,همایش (کنفرانس) بین المللی ایران بابلسر


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*