بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » ادبیات، فرهنگ » نخستین همایش ملی برخورد زبان ها، آذر ۹۵

نخستین همایش ملی برخورد زبان ها، آذر ۹۵

سطح برگزاری: ملی         منتشر شده در مورخ: 1395/03/25 ساعت: ۱۲:۲۵         بازدید از این همایش: 2,521 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله نخستین همایش ملی برخورد زبان ها، آذر ۹۵، انجمن زبان ­شناسی
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "نخستین همایش ملی برخورد زبان ها، آذر ۹۵" در تاریخ 18 آذر 1395 توسط انجمن زبان ­شناسی برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: انجمن زبان ­شناسی


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری:

حوزه های تحت پوشش:   ادبیات، فرهنگ



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 18 آذر 1395



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات: 25 شهریور 95

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات:  31 شهریور 95

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات: 25 مهر 95

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:  5 آبان 95

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: دکتر سپیده عبدالکریمی

دبیر اجرایی کنفرانس: خانم زهرا ابراهیم بانکی

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: hamayesh@lsi.ir

محورهای همایش

۱- وام‏گیری و وام‏واژه ‏ها در زبان‏های ایرانی در پی برخورد زبان فارسی با هر یک از این زبان‏ها کدام وام‏واژه ‏ها وارد زبان فارسی و یا هر یک از این زبان‏ها شده ‏اند؟

۱-۱- وام‏واژه‏ های عربی

۱-۲- وام‏واژه‏ های ترکی

۱-۳- وام‏واژه‏ های فرانسوی

۱-۴- وام‏واژه‏ های انگلیسی

۱-۵- وام‏واژه‏ های سایر زبان‏ها ← منظور از سایر زبان‏ها دیگر زبان‏های خارجی و نیز سایر زبان‏های ایرانی جز زبان فارسی است.

۱-۶- وام‏گیری‏ های زبانی و آموزش زبان← آیا می‏توان یکی از پیامدهای آموزش زبان را وام‏گیری زبانی در نظر گرفت؟ چگونه؟ شواهدی ذکر بفرمایید.

۲- عوامل و پیامدهای وام‏گیری زبانی (وام‏گیری زبانی خوب است یا بد؟)

۳- مهاجرت و زبان برخورد زبان‏ها در پی مهاجرت

۳-۱- مهاجرت و وام‏گیری زبانی

۳-۲- مهاجرت و تداخل زبانی ← منظور از تداخل زبانی اشتباه‏ هایی است که زبان‏آموزان به صورت غیرعامدانه در سطوح واجی، واژگانی و نحوی مرتکب می‏شوند.

۳-۳- مهاجرت و آموزش زبان‏های دوم/ خارجی

۴- زبان و فرهنگ برخورد زبان‏ها و برخورد فرهنگ‏ها

۴-۱- بررسی‏ های مقایسه‏ ای فرهنگی و خویش‏ واژه‏ ها (kinship terms)

۴-۲- بررسی‏ های مقایسه ‏ای فرهنگی و معیارهای مؤدب‏ بودگی (politeness)

۴-۳- بررسی‏ های مقایسه‏ ای فرهنگی و تمایزهای جنسیتی و بازنمود آن در زبان

۴-۴- بررسی‏ های مقایسه‏ ای فرهنگی و آموزش زبان (واکاوی مشکلات موجود برای آموزش زبان، پیشنهاد راهکارها)

۵- زبان و جنسیت در برخورد زبان‏ها (به عنوان مثال در پی ازدواج‏های آمیخته) آیا رابطه ‏ای میان جنسیت دستوری در زبان و شیوه کاربرد زبان و یا آموزش هنجارهای اجتماعی وجود دارد؟ به عنوان مثال، آیا گویشوران زبانی که شمار بیشتری از جنسیت دستوری را داراست، هنجارهای اجتماعی بیشتر و یا متفاوت‏ تری را برای دو جنس در جامعه آموزش می‏دهند، یا این مسأله معلول فرهنگ است و ارتباطی با زبان ندارد؟

۵-۱- بررسی مقایسه‏ ای جنسیت و شیوه کاربرد زبان (ذکر دلایل و تبیین. چرا اینگونه است؟)

۵-۲- بررسی مقایسه‏ ای جنسیت و آموزش هنجارهای اجتماعی از طریق زبان

۶- زبان‏ شناسی اجتماعی شناختی (cognitivesociolinguistics) چه رابط ه‏ای میان زبان‏ شناسی اجتماعی و مباحث مطرح در آن و شناخت وجود دارد؟ زبان‏ شناسی اجتماعی و زبان‏ شناسی شناختی را چگونه به هم ارتباط می‏دهید؟


پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) ادبیات، فرهنگ  آذر 1395 ,همایش (کنفرانس) ملی ایران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.