بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » ادبیات، فرهنگ » دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن، اردیبهشت ۹۶

دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن، اردیبهشت ۹۶

سطح برگزاری: بین المللی         منتشر شده در مورخ: 1395/04/12 ساعت: ۱۶:۲۲         بازدید از این همایش: 7,231 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن، اردیبهشت ۹۶، دانشگاه کردستان
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن، اردیبهشت ۹۶" در تاریخ 12 و 13  اردیبهشت 96 توسط دانشگاه کردستان در شهر سنندج - دانشگاه کردستان برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: دانشگاه کردستان


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: سنندج -  دانشگاه کردستان

حوزه های تحت پوشش:   ادبیات، فرهنگ  •  علم اطلاعات و دانش شناسی  •  علوم اجتماعی، روانشناسی  •  علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش:

  30 و 31 اردیبهشت 1396      تغییر یافت:   

12 و 13  اردیبهشت 96



مهلت ارسال مقاله به دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن، اردیبهشت ۹۶ تمدید شد
آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  11 آذر 95      13 بهمن 95

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:   12 دی 95      10 اسفند 95

اطلاعات تماس

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: readingconfuok@gmail.com

محورهای همایش

محور اول) مبانی نظری و معرفتی خواندن:

·        نظریه ‏‏های خواندن،

·        مدل‏ ها و روش‏ های آموزش خواندن،

·        معرفت ‏شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)،

·        هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)،

·        تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)،

·        خواندن و تنوع فرهنگی، تنوع زبانی، تنوع سواد و پویایی،

·        خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)،

·        خواندن و سواد اطلاعاتی،

·        فناوری اطلاعات و خواندن،

·        رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی،

·        خواندن و مشارکت اجتماعی،

·        خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه‏ ای)،

·        خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه‏ های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه ‏های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)،

·        خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)

 محور دوم) خواندن و لایه‏‏ های مدیریتی (ارزشها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):

·        خواندن و احزاب سیاسی،

·        خواندن و آزادی بیان،

·        خواندن و انجمن های غیر دولتی،

·        خواندن و دسترس پذیری منابع،

·        خواندن و نظام‏ های ملی مدیریت اطلاعات و منابع علمی

 محور سوم) خواندن و نهادهای فرهنگی:

·        نهاد کتابخانه‏ های عمومی و خواندن،

·        ارشاد اسلامی و خواندن،

·        سازمان تبلیغات اسلامی و خواندن،

·        کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و خواندن،

·        مساجد و خواندن،

·        رسانه‏‏ ها و خواندن

 محور چهارم) خانواده و خواندن:

·        خواندن با/برای کودکان،

·        قصه گویی و خواندن،

·        گفتگو و خواندن،

·        اقتصاد خانواده،

·        فرهنگ خانواده،

·        جمعیت خانواده

محور پنجم) نظام آموزش و پرورش و خواندن:

·        معلمان و خواندن،

·        نقش آزمون ها برعادات خواندن،

·        محتوای کتب درسی و خواندن،

·        مؤلفین کتب درسی و خواندن،

·        رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)،

·        روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)،

·        سنجس و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش،

·        کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)،

·        مدارس غیر انتفاعی و خواندن

·        نهضت سواد آموزی و خواندن:

 الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)

 ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه‏ های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، …)

 ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)

 د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه‏ های بهره‏ مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)

 ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، …)

 و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)

 محور ششم) آموزش عالی و خواندن:

·        آموزشگران(استادان) و خواندن،

·        محتوای واحدهای آموزشی و خواندن،

·        اهداف و کارکردهای آموزش عالی و خواندن،

·        کتابخانه‏ های دانشگاهی و خواندن،

·        روش تدریس و خواندن،

·        جامعه پذیر نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه،

·        خواندن و مهارت های نوشتن،

·        درک کردن و گفتگو کردن و ارائه کردن و برقراری ارتباط،

·        خواندن و آموزش مجازی،

·        خواندن و موفقیت های علمی دانشجویان،

·        سنجس و اندازه‏ گیری رفتار خواندن در آموزش عالی،

·        نقش آزمون های کنکوری در خواندن،

·        نقش سطح علمی، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن،

·        پذیرش بدون دانشجو و خواندن

·        خواندن و برنامه درسی پنهان

 محور هفتم) صنعت نشر و خواندن:

·        نقش نویسندگان در خواندن،

·        نقش ناشران در خواندن،

·        سوبسید کاغذ و خواندن،

·        نمایشگاه های کتاب و خواندن،

·        وضعیت توزیع کتاب و خواندن،

·        تیراژ کتاب و خواندن،

·        درآمد و خواندن،

·        خواندن و تنوع و گستره انتشارات،

·        خواندن و ممیزی

 محور هشتم) خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی

·        خواندن و ابزارهای الکترونیکی،

·        خواندن و روش های دسترسی الکترونیکی،

·        خواندن و مهارت های دنیای دیجیتال،

·        خواندن و شکاف دیجیتالی،

·        مسائل و چالش های خواندن در محیط دیجیتال

 محور نهم) روانشناسی/فیزیولوژی عصبی و خواندن

·        اختلالات ذهنی و تأثیر آن بر خواندن

·        اختلات عصبی و تأثیر آن بر خواندن

·        رویکردهای روانشناختی و دستاوردهای خواندن

·        رویکردهای فیزیولوژیکی و دستاوردهای خواندن


پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) ادبیات، فرهنگ علم اطلاعات و دانش شناسی علوم اجتماعی، روانشناسی علوم تربیتی و آموزشی  اردیبهشت 1396 ,همایش (کنفرانس) بین المللی ایران سنندج


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.