همایش در دو بخش عمومی و اختصاصی برگزار خواهد شد.
بخش عمومی:
الف. طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی برای دروس و رشته فلسفه اسلامی
- آسیبشناسی واحدهای درسی فلسفه اسلامی در دوره کارشناسی. (فایدهمندی، کارآیی و ضرورت)
- آسیبشناسی واحدهای درسی فلسفه اسلامی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری. (فایدهمندی، کارایی، ضرورت)
- طراحی سرفصل و واحدهای درسی جدید با نگاهی به کاربردی سازی دروس فلسفه اسلامی در دانشگاه.
- آسیبشناسی شیوههای تدریس فلسفه اسلامی و معرفی شیوههای جدید تدریس.
- بررسی نقس برنامه درسی رشته فلسفه اسلامی در بازارکار دانشآموختگان.
- طراحی دروس بین رشتهای و تطبیقی در مقاطع مختلف رشته فلسفه اسلامی.
- معرفی اولویتهای پژوهشی برای پایاننامههای ارشد و دکتری
ب: آسیبشناسی و طراحی متون آموزشی برای فلسفه اسلامی
- آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره کارشناسی.
- آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره کارشناسی ارشد.
- آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره دکتری.
- معرفی و طراحی متون جدید آموزشی در مقاطع مختلف رشته فلسفه اسلامی.
- آسیبشناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان.
- بایستگیهای متون آموزشی فلسفه اسلامی.
- طراحی و تألیف متون آموزشی فلسفه اسلامی برای عموم.
- طراحی و تألیف متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان.
بخش اختصاصی (شرح منظومه)
- تاریخچه تدریس شرح منظومه در ایران و جهان.
- برنامه درسی مبتنی بر شرح منظومه
- طرح تدریس آموزش فلسفه اسلامی مبتنی بر شرح منظومه.
- بررسی نقادانه شرح منظومه به عنوان متن آموزشی فلسفه اسلامی.
- ویژگیهای تعلیمی و آموزشی شرح منظومه.
- آثار مشابه شرح منظومه در رویکرد مقایسهای و تاریخچه منظومه نگاری
- بررسی متون آموزشی مبتنی بر شرح منظومه.
- نوآوریها و ابتکارات آموزشی حکیم سبزواری در شرح منظومه.
- فلسفههای مضاف در شرح منظومه.
پوستر کنفرانس
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.