بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علوم تربیتی و آموزشی » نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه با تاکید بر برنامه درسی، اسفند ۱۴۰۲

نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه با تاکید بر برنامه درسی، اسفند ۱۴۰۲

سطح برگزاری: بین المللی         منتشر شده در مورخ: 1402/09/5 ساعت: ۲۱:۱۱         بازدید از این همایش: 870 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه با تاکید بر برنامه درسی، اسفند ۱۴۰۲، پژوهشگاه مطالعات اموزش و پرورش
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه با تاکید بر برنامه درسی، اسفند ۱۴۰۲" در تاریخ 1 اسفند 1402 توسط پژوهشگاه مطالعات اموزش و پرورش در شهر تهران برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: پژوهشگاه مطالعات اموزش و پرورش


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: تهران 

حوزه های تحت پوشش:   علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 1 اسفند 1402



مهلت ارسال مقاله به نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه با تاکید بر برنامه درسی، اسفند ۱۴۰۲ تمدید شد
آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  20 دی 1402      30 دی 1402      10 بهمن 1402

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:   5 بهمن 1402      25 بهمن 1402

اطلاعات تماس

رئیس کنفرانس: دکتر محبی

تلفن تماس با دبيرخانه: 88316440-021 و 88843268-021

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

محورهای همایش

مبانی و اصول برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

  • رویکردها و دیدگاه‌های نظری در برنامه درسی برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • مبانی روانشناختی برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • مبانی جامعه شناختی برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • نیازسنجی برنامه درسی برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

چالشهای برنامه ریزی حوزه های موضوعی-مهارتی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

  • چالشها، راهکارها، و تجارب آموزش علوم انسانی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • چالشها، راهکارها، و تجارب آموزش ریاضی، علوم، هنر، فناوری و مهندسی( STEAM) به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • چالشها، راهکارها، و تجارب آموزش تربیت بدنی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • چالشها، راهکارها، و تجارب آموزش کارآفرینی و مهارت آموزی به دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • چالشها، راهکارها، و تجارب در طراحی فعالیت های فوق برنامه برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • آسیب شناسی و مطالعه اثربخشی برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در دوره های مختلف تحصیلی

مدیریت منابع در برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیاز ویژه

  • سیاستگذاری توسعه حرفه ای و استمرار خدمت با کیفیت معلمان مدارس دارای کودکان و دانش آموز با نیاز ویژه
  • رهبری و مدیریت کلاس درس کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه( در ابعاد آموزشی و رفتاری)
  • رهبری و مدیریت مدرسه ای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه( در ابعاد آموزشی و رفتاری)
  • مربی گری در تعلیم و تربیت کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • مدیریت منابع آموزشی در ارتباط با کودکان و دانش آموزان با نیاز ویژه
  • اخلاق حرفه ای در تعلیم و تربیت کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • شایستگیهای معلمی برای کودکان و دانش آموزان با نیاز ویژه در مدارس استثنایی و مدارس عادی
  • نقش والدین در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه و مدیریت آنها

الزامات سنجش و ارزشیابی در برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

  • ماهیت ارزشیابی در برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیاز ویژه
  • ابزارها و روش‌های ارزشیابی در برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیاز ویژه

دلالت های علوم اجتماعی برای برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

  • فرهنگ سازی عمومی در زمینه تعلیم و تربیت و جامعه پذیری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • تغییرات جمعیت شناختی در تعداد و انواع اختلالات کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • نقش والدین در تربیت کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • نقش رسانه در تعلیم و تربیت کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • جایگاه مشاوره در آموزش کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه و والدین آنها

توانبخشی بالینی و توانبخشی مبتنی بر مدرسه در نظام آموزشی ویژه

  • الزامات و بایسته های توانبخشی مبتنی بر مدرسه برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • کاربردهای توانبخشی در فرایندهای یاددهی-یادگیری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • ادراک معلمان از توانبخشی و نقش آن در یاددهی-یادگیری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • ادراک برنامه ریزان آموزشی از توانبخشی و نقش آن در یاددهی-یادگیری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • ادراک والدین از توانبخشی و نقش آن در یاددهی-یادگیری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

تکنولوژی آموزشی در برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

  • چالش های کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در استفاده از فناوری های کمکی
  • سیاستگذاری برای دسترسی فراگیر و ارزان کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه به فناوریهای کمکی
  • فناوری‌های نوین قابل استفاده در ارتقای یادگیری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • نقش بخش خصوصی در تجهیز مدارس استثنایی

ارگونومی در مدارس و تاثیر آن بر برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

  • چالش های کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در معماری کنونی فضاهای آموزشی
  • تجارب سایر کشورها در معماری فضاهای آموزشی عمومی و خاص کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
  • استلزامات و ملاحظات آماده سازی کلاس درس برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه

پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علوم تربیتی و آموزشی  اسفند 1402 ,همایش (کنفرانس) بین المللی ایران تهران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*