بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علوم تربیتی و آموزشی » چهارمین همایش ملی تربیت معلم، اردیبهشت ۹۷

چهارمین همایش ملی تربیت معلم، اردیبهشت ۹۷

سطح برگزاری: ملی         منتشر شده در مورخ: 1396/11/25 ساعت: ۰۹:۰۹         بازدید از این همایش: 2,844 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله چهارمین همایش ملی تربیت معلم، اردیبهشت ۹۷، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه خوارزمی
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "چهارمین همایش ملی تربیت معلم، اردیبهشت ۹۷" در تاریخ 18 و 19 اردیبهشت 1397 توسط دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه خوارزمی


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری:

حوزه های تحت پوشش:   علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 18 و 19 اردیبهشت 1397



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات:
مهلت ارسال  مقاله به چهارمین همایش ملی تربیت معلم، اردیبهشت ۹۷ تمدید شد
  25 بهمن 96      5 اسفند 96

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات:  12 اسفند 96

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  23 اسفند 96      27 اسفند 96      22 فروردین 97

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:   23 فروردین 97      29 فروردین 97

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر سیدصادق نبوی ، دکتر آیت سعادت طلب

تلفن تماس با دبيرخانه: 87751125-021

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

محورهای همایش

۱- ابعاد فلسفی، اجتماعی، اقتصادی، روان­شناختی و فرهنگی تربیت معلم

  • رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم
  • فلسفه تربیت معلم
  • آموزش حقوق شهروندی و برنامه درسی تربیت معلم
  • آموزش حقوق شهروندی و روش های آموزشی در تربیت معلم
  • حقوق شهروندی و حقوق دانشجویان
  • آموزش شهروندی و نقش معلم
  • الگوهای آموزش حقوق شهروندی به دانشجو معلمان
  • جایگاه و نقش فعالیت­های فرهنگی و برنامه­های غیررسمی (انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگی های معلمی

 ۲- ساختارسازی در تربیت معلم

  • سند تحول بنیادین و تربیت معلم
  • نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم
  • سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم
  •  اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم
  • مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم
  • نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم

۳- برنامه درسی تربیت معلم و حرفه ­آموزی

  • سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم
  • آموزش شهروندی، برنامه های غیررسمی و غیرمتشکل تربیت معلم
  • برنامه های درسی در تربیت معلم
  • نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم
  • تربیت معلم در حوزه های خاص(تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری-آموزش و پرورش استثنایی)
  • الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم

۴- آموزش و بهسازی معلمان

  • رویکردها و نظریه­های  نوین در آموزش و بهسازی معلمان
  • نیازسنجی آموزش و بهسازی معلمان
  • بهسازی معلمان و آموزش­های نوآورانه
  • رویکردهای موثر در ارزشیابی برنامه­های بهسازی معلمان
  • موانع آموزش و  بهسازی معلمان
  • مدل­های تعالی و استانداردهای آموزش و بهسازی معلمان
  • عوامل موثر بر آموزش و بهسازی معلمان
  • جایگاه آموزش و بهسازی معلمان در برنامه­های توسعه
  • راهبردهای موثر در آموزش و بهسازی معلمان
  • تأثیر آموزش و بهسازی معلمان بر کیفیت آموزش
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهسازی معلمان
  • شایستگی­ها و صلاحیت­های حرفه­ای معلمان
  • اخلاق حرفه­ای در آموزش و یادگیری

 ۵- فناوری­های نوین و تحول در تربیت معلم

  • تلفیق فناوری در برنامه­های درسی تربیت معلم
  • فناوری­های نوین و روش­های آموزشی موثر
  • فناوری­های نوین و تحول در نظام ارزشیابی معلمان
  • فرایندهای تحول و نوآوری در تربیت معلم
  • ارائه مدل­های نوین در پذیرش دانشجو
  • چالش­ها و فرصت­های فناوری در تربیت معلم
  • راهکارها و راهبردهای موثر در بکارگیری فناوری در تربیت معلم
  • رویکردهای نوین در توسعه برنامه­های تربیت معلم
  • مدیریت دانش و اطلاعات در تربیت معلم
  • نوآوری و خلاقیت در برنامه­های تربیت معلم
  • نقش تربیت معلم در توسعه پایدار
  • آینده­نگری و آینده­پژوهی در تربیت معلم
  • بهبود ساختارها و برنامه­های توسعه تربیت معلم
  • طراحی، تولید و توسعه محتوای الکترونیکی در تربیت معلم
  • رویکردهای نوین در سیستم­های اطلاعاتی تربیت معلم
  • چالش ها و موانع توسعه فناوری­های نوین در تربیت معلم
    سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
  • مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی
  • سیستم­های مدیریت یادگیری
  • محیط­های یادگیری تعاملی
  • راهبردها و استراتژی­های جدید یادگیری و آموزش در تربیت معلم
  • روش­های ارزشیابی در محیط­های یادگیری تلفیقی
  • تحول و نوآوری در پژوهش­های تربیت معلم
  • راهکارهای بهبود وتوسعه فضاهای آموزشی مبتنی بر تحول

پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علوم تربیتی و آموزشی  اردیبهشت 1397 ,همایش (کنفرانس) ملی ایران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.