مطالعات نظری و بنیادین
- مبادی فلسفی مردمی سازی اقتصاد (مفهوم شناسی، تفاوتها و تشابهات، نقششناسی در دولت، بخش خصوصی، بخش تعاونی، بخش عمومی و بخش سوم اقتصاد (خیریه و موقوفات)
- رویکرد مکاتب مختلف اقتصادی به نقش مردم در اقتصاد به صورت تحلیلی و انتقادی (با تأکید بر نقش آنها در مقاوم کردن اقتصاد)
- مبادی اسلامی مردمی سازی اقتصاد از منظر قرآن و سنت در جهت مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانههای مختلف
- مبادی اسلامی مردمی سازی اقتصاد از منظر رهبران انقلاب اسلامی در جهت مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانههای مختلف
- تبیین مسیر و فرآیند مردمیسازی اقتصاد با هدف مدیریت تکانههای اقتصادی همراه با رشد اقتصادی پایدار
- تبیین نظری آثار مردمی سازی اقتصاد بر اصلاح ساختار اقتصادی کشور
- تبیین عوامل مؤثر در مردمیسازی اقتصاد در جهت مدیریت تکانههای اقتصادی
- نقش و جایگاه مردم در رویکردهای مختلف مقاوم سازی اقتصاد در تاب آوری، ضدشکنندگی، بازدارندگی اقتصادی و اقتصاد اجتماعی و هم بسته(solidarity economy)
- بررسی آثار مردمی سازی اقتصاد بر گسترش انواع مختلف عدالت اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و…
- بررسی مکانیزمهای انگیزشی برای مردمی سازی اقتصاد
- چگونگی مردمی شدن اقتصاد در اقتصادهای رانتیر در جهت مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانههای مختلف
- مکانیسمهای کاهش تضاد منافع در جهت مردمی شدن اقتصاد با رویکرد مدیریت تکانهها
- مردمی سازی اقتصاد بین الملل
مطالعات حکمرانی،سیاست گذاری،اجرا
الف- قوانین و مقررات
- تحلیل انتقادی اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر مردمی شدن اقتصاد
- تحلیل انتقادی قوانین مصوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با تمرکز بر مردمی شدن اقتصاد
ب- شاخص شناسی و شاخص سازی
- شاخصهای مردمی شدن اقتصاد
ج- الگوها و ساز و کارهای مردمی سازی (سیاست نامه های کوچک برای موضوعات کاربردی) با رویکرد مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانهها همراه با رشد اقتصادی پایدار در:
- نظام بانکداری،
- نظام تأمین اجتماعی،
- مدیریت و بهره برداری انفال،
- مدیریت و بهره برداری از منابع طبیعی و زیست محیط،
- مدیریت و بهره برداری مواهب عمومی،
- امنیت و دفاع،
- اقتصاد دانش بنیان.
- ارزشگذاری کالاها و خدمات،
- بیمه ها،
- بهداشت و درمان،
- مسکن.
- مدیریت شهری.
- اوقاف و امور خیریه
- آموزش
- حمل و نقل
- و …
تجربه نگاری خارجی و داخلی مردمی سازی اقتصاد
- دلالتهای حضور مردم در دفاع مقدس برای اقتصاد ایران
- تجربه مردمی شدن اقتصاد و جهاد سازندگی
- تجربه بسیج سازندگی
- تجربه کشورهای اسکاندیناوی در خصوص مردم در اقتصاد
- تجربهنگاری مشارکت مردم در حکمرانی پول و اعتبار
- تجربهنگاری مشارکت مردم در حکمرانی ثروتهای طبیعی و انفال
- تجربههای مردمیسازی تولید و توزیع خدمات و کالاهای خصوصی در ایران و دنیا
- تجربهنگاری مشارکت مردمی در حکمرانی مواهب عمومی
مطالعات بین رشته ای
- بسترهای فرهنگی، تربیتی مردمی سازی اقتصاد
- مردمی شدن اقتصاد و رسانه های سنتی
- رسانه ها و شبکه های اجتماعی، انقلاب دیجیتال (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و چشم اندازهای آتی از نقش مردم در اقتصاد
- توانمندسازی مردم برای ایفای نقش موثر در اقتصاد
- مردم و اقتصاد در گونه های سنتی و جدید حکمرانی
- تحلیل زمینه ها و بایسته های حقوقی مردمی شدن اقتصاد
- اقتصاد سیاسی مردمی شدن اقتصاد
- تحلیل روانشناختی و رفتارگرایانه از مردمی شدن اقتصاد
پوستر کنفرانس
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.