-شناسایی و بازتعریف چالشهای نظری در ساحت تربیت اخلاقی:
رویکردها و تربیت اخلاقی (رویکرد عقلی، نقلی، فضیلت گرا ،غمخواری و….).
تلقین ،عادت ، اجبار و تربیت اخلاقی .
سنت ،مدرن ، پست مدرن و تربیت اخلاقی .
– شناسایی و بازتعریف چالش های برنامه ی درسی در ساحت تربیت اخلاقی :
برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی ایران و تربیت اخلاقی.
برنامه ی درسی دوره ی متوسطه ایران و تربیت اخلاقی.
برنامه ی درسی آموزش عالی ایران و تربیت اخلاقی.
نظام ارزشیابی ایران و تربیت اخلاقی.
–شناسایی و بازتعریف چالشهای روان شناختی در ساحت تربیت اخلاقی:
هوش اخلاقی و تربیت اخلاقی .
هوش معنوی و تربیت اخلاقی.
رشد و شخصیت و تربیت اخلاقی.
-شناسایی و بازتعریف چالشهای تکنولوژیکی در ساحت تربیت اخلاقی :
رسانه انسانی و تربیت اخلاقی .
رسانه ابزاری و تربیت اخلاقی.
مراکز یادگیری و تربیت اخلاقی .
فناوری نوین اطلاعاتی و تربیت اخلاقی .
-شناسایی و بازتعریف پیامدهای نظام آموزشی در هزاره ی سوم
خود شکوفایی نسل آینده و تربیت اخلاقی.
دین باوری نسل آینده و تربیت اخلاقی.
مشارکت اجتماعی -سیاسی نسل آینده و تربیت اخلاقی.
سلامت روان نسل آینده و تربیت اخلاقی.
گسست نسل ها در حوزه ی تربیت اخلاقی .
–آسیب شناسی اخلاق حرفه ای در نظام آموزشی ایران :
اخلاق حرفه ای در کلاس درس و محیط آموزشی.
اخلاق حرفه ای در آموزش و بهسازی منابع انسانی .
اخلاق حرفه ای در نقد و پژوهش.
–آسیب شناسی الگوهای اخلاقی در نظام آموزشی ایران :
مدل سازی در تربیت اخلاقی مبتنی بر سیره ائمه (ع).
مدل سازی در تربیت اخلاقی مبتنی بر واقع نگری.
-آسیب شناسی اصول و روش ها در نظام آموزشی ایران :
اصول و روش در تربیت جنسی کودک و نوجوان .
اصول و روش در تربیت ارتباطات اجتماعی کودک و نوجوان .
اصول و روش در تربیت مبتنی بر فضای ریزوماتیک (فناوری ارتباطات ).
* مقالات مرتبط با موضوع همایش پذیرفته می شود.
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.