الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم
– سند تحول بنیادین و تربیت معلم
– نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم
– سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم
– اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم
– سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم
– تاریخ تحول تربیت معلم (در ایران و جهان)
– فلسفه تربیت معلم
– رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم
ب) آموزش شهروندی، اقتضائات تربیت معلم
– آموزش حقوق شهروندی و برنامه درسی تربیت معلم
– آموزش حقوق شهروندی و روش های آموزشی در تربیت معلم
– آموزش شهروندی، برنامه های غیررسمی و غیرمتشکل تربیت معلم
– حقوق شهروندی و حقوق دانشجویان
– آموزش شهروندی و نقش معلم
– الگوهای آموزش حقوق شهروندی به دانشجو معلمان
ج) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم
– برنامه های درسی در تربیت معلم
– نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم
– جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی (انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگی های معلمی
– جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایسنگی های معلمی
– تربیت معلم در حوزه های خاص(تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی)
– الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم
– قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان
سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان
د) تحول و نوآوری در تربیت معلم
– دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده
– مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم
– مدیریت دانش در تربیت معلم
– مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم
– نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم
– الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان(روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.