بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علوم تربیتی و آموزشی » نخستین همایش بین المللی و دومین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید با تاکید بر هویت و امید، شهریور ۱۴۰۳

نخستین همایش بین المللی و دومین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید با تاکید بر هویت و امید، شهریور ۱۴۰۳

سطح برگزاری: ملی و بین المللی         منتشر شده در مورخ: 1403/02/20 ساعت: ۱۶:۳۱         بازدید از این همایش: 435 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله نخستین همایش بین المللی و دومین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید با تاکید بر هویت و امید، شهریور ۱۴۰۳، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "نخستین همایش بین المللی و دومین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید با تاکید بر هویت و امید، شهریور ۱۴۰۳" در تاریخ 25 شهریور 1403 توسط دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در شهر تهران برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: تهران 

حوزه های تحت پوشش:   علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 25 شهریور 1403



آخرين مهلت ارسال اصل مقالات: 13 مرداد 1403

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:  31 مرداد 1403

آخرین مهلت ثبت نام: 1 شهریور لغایت 15 شهریور 1403

اطلاعات تماس

رئیس کنفرانس: دکتر رضا مراد صحرائی

دبیر کنفرانس: دکتر مسعود بهرامی

دبیر علمی کنفرانس: دکتر عبداله صلواتی

دبیر اجرایی کنفرانس: آقای سعید دهنوی ، دکتر مجتبی قربانی آرانی

تلفن تماس با دبيرخانه: 22970060-021 داخلی 2598

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: ncene[at]sru.ac.ir

محورهای همایش

  1. چالش های حال و آینده تربیت کودکان و نوجوانان با محوریت هویت و امید

– شکاف نسلی و تأثیر آن بر تربیت

– چالش های پیش روی حفظ و تقویت هویت اسلامی-ایرانی

– آینده پژوهی ویژگی های نسل بعدی

– آینده پژوهی تحوّلات فرهنگی و پیش بینی تأثیرات آن بر تربیت

– ابعاد و مؤلفه های متغیرهای محیطی(فرهنگی، اقتصادی، فناورانه، …) تأثیرگذار بر تربیت در دهه آینده

– تربیت و متاورس

– هویت دانش آموزان در عصر دیجیتال

  1. نیازها و انتظارات تربیتی با محوریت هویت و امید

– نیازها، خواسته ها، انتظارات و علایق دانش آموزان به تفکیک جنسیت و مقاطع تحصیلی

– نیازهای دانش آموزان و طراحی و بازآفرینی فضاهای آموزشی و پرورشی متناسب

– استعدادهای دانش آموزان و مدیریت و رهبری راهبردی متناسب

– شناسایی، پرورش و هدایت دانش آموزان خلاق و نوآور

– شیوه های امیدآفرینی در دانش آموزان متناسب با نیازها

– شیوه های تقویت هویت ملّی، انقلابی و اسلامی دانش آموزان متناسب با نیازها

  1. سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت راهبردی امور تربیتی با محوریت هویت و امید

– سیاست گذاری تربیتی در وزارت آموزش و پرورش

– سیاست گذاری تربیتی در مدارس

– برنامه ریزی تربیتی برای دانش آموزان

– برنامه ریزی تربیتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

– تربیت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

-مدیریت امور تربیتی در زیست بوم جدید با در نظرگرفتن تحولات نوین فرهنگی

  1. مدل ها و نظام های تربیتی با محوریت هویت و امید

– تحلیل و فراتحلیل مدل ها و نظام های تربیتی موفق و پیشرو

– طراحی مدل برنامه ریزی درسی تربیت محور

– طراحی مدل حمایتی تربیت ویژه کودکان کار، بی سرپرست ، بد سرپرست و …

– طراحی مدل جامع کل نگر تربیت کودکان و نوجوانان در جامعه اسلامی

  1. نقش نهادها و سازمان ها در حکمرانی تربیتی با محوریت هویت و امید

– وظایف سازمان ها و نهادهای فرهنگی در تربیت نسل جوان

– تکالیف و مأموریت های روحانیت در حکمرانی تربیتی در زیست بوم جدید

– نقش آفرینی فعالانه دانش آموزان در فرآیند تربیت خود و دیگر دانش آموزان(تربیت با محوریت مشارکت دانش آموزان)

– شیوه های ارتقای کارآیی و اثربخشی تربیتی مدارس در زیست بوم جدید

  1. نقش خانواده، رسانه و فضای مجازی در تربیت با محوریت هویت و امید

– همسویی خانواده و مدرسه در تربیت دانش آموزان

– ابعاد اخلاقی، رفتاری و اجتماعی کودکان و نوجوانان و فضای مجازی

– تربیت و هوش مصنوعی

– تربیت و فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی

– نقش جلسات آموزش خانواده در تربیت دانش آموزان

– ارتقای کارکردهای تربیتیِ آموزش مجازی

– چالش های تربیت هنری و پرورش حس زیبایی شناسی دانش آموزان در فضای مجازی

– تربیت و اعتیاد اینترنتی(به بازی های الکترونیکی، و …)

  1. فرایندها و برنامه های پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان با محوریت هویت و امید

– تربیت و آسیبهای اجتماعی

– سیاست گذاری و برنامهریزی تربیتی در مواجهه با آسیبهای اجتماعی

– تربیت و کودکان کار و کودکان بازمانده ازتحصیل

– تربیت و کودکان و نوجوانان دارای مشکلات خانوادگی

– تربیت و کودکان و نوجوانان آسیب پذیر و یا در معرض آسیب

– بررسی میزان کارآیی و اثربخشی طرح نماد


پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علوم تربیتی و آموزشی  شهریور 1403 ,همایش (کنفرانس) ملی و بین المللی ایران تهران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*