- چالش های حال و آینده تربیت کودکان و نوجوانان با محوریت هویت و امید
– شکاف نسلی و تأثیر آن بر تربیت
– چالش های پیش روی حفظ و تقویت هویت اسلامی-ایرانی
– آینده پژوهی ویژگی های نسل بعدی
– آینده پژوهی تحوّلات فرهنگی و پیش بینی تأثیرات آن بر تربیت
– ابعاد و مؤلفه های متغیرهای محیطی(فرهنگی، اقتصادی، فناورانه، …) تأثیرگذار بر تربیت در دهه آینده
– تربیت و متاورس
– هویت دانش آموزان در عصر دیجیتال
- نیازها و انتظارات تربیتی با محوریت هویت و امید
– نیازها، خواسته ها، انتظارات و علایق دانش آموزان به تفکیک جنسیت و مقاطع تحصیلی
– نیازهای دانش آموزان و طراحی و بازآفرینی فضاهای آموزشی و پرورشی متناسب
– استعدادهای دانش آموزان و مدیریت و رهبری راهبردی متناسب
– شناسایی، پرورش و هدایت دانش آموزان خلاق و نوآور
– شیوه های امیدآفرینی در دانش آموزان متناسب با نیازها
– شیوه های تقویت هویت ملّی، انقلابی و اسلامی دانش آموزان متناسب با نیازها
- سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت راهبردی امور تربیتی با محوریت هویت و امید
– سیاست گذاری تربیتی در وزارت آموزش و پرورش
– سیاست گذاری تربیتی در مدارس
– برنامه ریزی تربیتی برای دانش آموزان
– برنامه ریزی تربیتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه
– تربیت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
-مدیریت امور تربیتی در زیست بوم جدید با در نظرگرفتن تحولات نوین فرهنگی
- مدل ها و نظام های تربیتی با محوریت هویت و امید
– تحلیل و فراتحلیل مدل ها و نظام های تربیتی موفق و پیشرو
– طراحی مدل برنامه ریزی درسی تربیت محور
– طراحی مدل حمایتی تربیت ویژه کودکان کار، بی سرپرست ، بد سرپرست و …
– طراحی مدل جامع کل نگر تربیت کودکان و نوجوانان در جامعه اسلامی
- نقش نهادها و سازمان ها در حکمرانی تربیتی با محوریت هویت و امید
– وظایف سازمان ها و نهادهای فرهنگی در تربیت نسل جوان
– تکالیف و مأموریت های روحانیت در حکمرانی تربیتی در زیست بوم جدید
– نقش آفرینی فعالانه دانش آموزان در فرآیند تربیت خود و دیگر دانش آموزان(تربیت با محوریت مشارکت دانش آموزان)
– شیوه های ارتقای کارآیی و اثربخشی تربیتی مدارس در زیست بوم جدید
- نقش خانواده، رسانه و فضای مجازی در تربیت با محوریت هویت و امید
– همسویی خانواده و مدرسه در تربیت دانش آموزان
– ابعاد اخلاقی، رفتاری و اجتماعی کودکان و نوجوانان و فضای مجازی
– تربیت و هوش مصنوعی
– تربیت و فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی
– نقش جلسات آموزش خانواده در تربیت دانش آموزان
– ارتقای کارکردهای تربیتیِ آموزش مجازی
– چالش های تربیت هنری و پرورش حس زیبایی شناسی دانش آموزان در فضای مجازی
– تربیت و اعتیاد اینترنتی(به بازی های الکترونیکی، و …)
- فرایندها و برنامه های پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان با محوریت هویت و امید
– تربیت و آسیبهای اجتماعی
– سیاست گذاری و برنامهریزی تربیتی در مواجهه با آسیبهای اجتماعی
– تربیت و کودکان کار و کودکان بازمانده ازتحصیل
– تربیت و کودکان و نوجوانان دارای مشکلات خانوادگی
– تربیت و کودکان و نوجوانان آسیب پذیر و یا در معرض آسیب
– بررسی میزان کارآیی و اثربخشی طرح نماد
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.