بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علوم تربیتی و آموزشی » همایش ملی سنجش علمی و آزمون ­های ورودی آموزش عالی، آبان ۱۴۰۰

همایش ملی سنجش علمی و آزمون ­های ورودی آموزش عالی، آبان ۱۴۰۰

سطح برگزاری: ملی         منتشر شده در مورخ: 1399/09/14 ساعت: ۲۲:۵۴         بازدید از این همایش: 1,440 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله همایش ملی سنجش علمی و آزمون ­های ورودی آموزش عالی، اسفند ۹۹، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان سنجش و آموزش کشور ، دانشگاه تهران
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "همایش ملی سنجش علمی و آزمون ­های ورودی آموزش عالی، آبان ۱۴۰۰" در تاریخ 26 و 27 آبان 1400 توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان سنجش و آموزش کشور ، دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان سنجش و آموزش کشور ، دانشگاه تهران


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: به صورت مجازی

حوزه های تحت پوشش:   علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش:

  14 و 15 شهریور 1400      تغییر یافت:   

26 و 27 آبان 1400



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات:
مهلت ارسال  مقاله به همایش ملی سنجش علمی و آزمون ­های ورودی آموزش عالی، آبان ۱۴۰۰ تمدید شد
  31 خرداد 1400      15 تیر 1400

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات:   6 دی 99      16 تیر 1400

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  4 مرداد 1400      15 مرداد 1400      31 شهریور 1400

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:   25 مرداد 1400      25 مهر 1400

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: خانم دکتر حجازی

دبیر اجرایی کنفرانس: آقای عبدالکریم شادمهر

تلفن تماس با دبيرخانه: 88234381-021

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

محورهای همایش

محور 1- مبانی نظری سنجش در نظام ورود به آموزش عالی

1-1- آخرین دستاوردهای علم  اندازه گیری و سنجش در ورود به نظام آموزش عالی

1-2- بررسی جایگاه سوابق تحصیلی در نظام ورود به آموزش عالی

1-3- چگونگی تلفیق داده‌ها برای قضاوت و تصمیم‌گیری درباره داوطبان ورود به نظام آموزش عالی

1-4- کاربرد داده‌های انبوه وعلم  داده‌ها در سنجش ورود به نظام آموزش عالی

محور 2 – آزمون سازی : تهیه آزمون‌ها ، استاندارد سازی فرایند برگزاری آزمون قبل اجرا ، حین اجرا، و بعد اجرا

2-1- نقد و بررسی سوالهای آزمون ورود به نظام آموزش عالی

2-2- سنجش کتاب محور یا مفهوم محور : چالش‌ها و راهکارها

2-3- مراحل اجرایی آزمون‌های ورودی به نظام آموزش عالی: مسائل و راهکارها

2-4- امنیت سنجش در ازمون های ورود به نظام آموزش عالی

2-5- نقش فن‌آوری اطلاعات در انباشت ، پردازش و بازیافت داده‌های آزمون‌های ورودی  نظام آموزش عالی

2-6-آزمونهای ورودی برای تحصیلات تکمیلی: چالش‌ها و راه کارها

محور 3 – پذیرش در نظام ورود به آموزش عالی ایران

3-1- سیاستهای کلان آموزش عالی و رابطه آن با پذیرش داوطلبان ورود به نظام آموزش عالی

3-2-بومی گزینی: زمینه‌ها ، نتایج و پیامدها

3-3- سهمیه بندی در ورود به نظام آموزش عالی: قوت‌ها و ضعف‌ها

3-4-قوانین و مقررات پذیرش دانشجو: قوت‌ها و ضعف‌ها

محور 4 – جنبه‌های اجتماعی و روان‌شناختی ورود به نظام آموزش عالی ایران

4-1- مدیریت تقاضای اجتماعی و اقتصادی برای نظام آموزش عالی

4-2- عدالت آموزشی: مفهوم و کاربرد آن در نظام ورود به آموزش عالی

4-3- سرمایه اجتماعی و فرهنگی و قشربندی اجتماعی داوطلبان و پذیرفته شدگان ورود به نظام آموزش عالی

4-4- انگیزه و آرمان شغلی متقاضیان ورود به نظام آموزش عالی و عوامل مؤثر بر آن

4-5- اضطراب و استرس داوطلبان برای ورود به نظام آموزش عالی

4-6- نقش هدایت تحصیلی و بازارکار در انتخاب رشته تحصیلی در فرایند ورود به نظام آموزش عالی

4-7- اقتصاد آزمون‌های ورود به دانشگاه و نقش موسسات خصوصی

محور 5- رابطه آموزش قبل از دانشگاه با فرایند ورود به نظام آموزش عالی

5-1- تاثیر کیفیت آموزش همگانی بر کیفیت نظام آموزش عالی

5-2- تاثیر نظام ورود به آموزش عالی و ضرورت پرورش نیروی انسانی متخصص و آزموده

5-3- چگونگی فراهم آوردن امکانات نظام آموزش عالی برای همه

محور 6- اندیشه‌ها و رویکردهای جایگزین آزمون ورود به نظام آموزش عالی

6-1- بررسی تجربه‌های جهانی در رویکردهای جایگزین

6-2- بررسی 6 دهه تجربه ملی در تدوین و اجرای آزمون‌های ورودی نظام آموزش عالی

6-3- پذیرش داوطلبان ورود به نظام آموزش عالی بدون آزمون ورودی : چالش‌ها و چشم انداز‌ها


پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علوم تربیتی و آموزشی  شهریور 1400 ,همایش (کنفرانس) ملی ایران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*