محور 1- مبانی نظری سنجش در نظام ورود به آموزش عالی
1-1- آخرین دستاوردهای علم اندازه گیری و سنجش در ورود به نظام آموزش عالی
1-2- بررسی جایگاه سوابق تحصیلی در نظام ورود به آموزش عالی
1-3- چگونگی تلفیق دادهها برای قضاوت و تصمیمگیری درباره داوطبان ورود به نظام آموزش عالی
1-4- کاربرد دادههای انبوه وعلم دادهها در سنجش ورود به نظام آموزش عالی
محور 2 – آزمون سازی : تهیه آزمونها ، استاندارد سازی فرایند برگزاری آزمون قبل اجرا ، حین اجرا، و بعد اجرا
2-1- نقد و بررسی سوالهای آزمون ورود به نظام آموزش عالی
2-2- سنجش کتاب محور یا مفهوم محور : چالشها و راهکارها
2-3- مراحل اجرایی آزمونهای ورودی به نظام آموزش عالی: مسائل و راهکارها
2-4- امنیت سنجش در ازمون های ورود به نظام آموزش عالی
2-5- نقش فنآوری اطلاعات در انباشت ، پردازش و بازیافت دادههای آزمونهای ورودی نظام آموزش عالی
2-6-آزمونهای ورودی برای تحصیلات تکمیلی: چالشها و راه کارها
محور 3 – پذیرش در نظام ورود به آموزش عالی ایران
3-1- سیاستهای کلان آموزش عالی و رابطه آن با پذیرش داوطلبان ورود به نظام آموزش عالی
3-2-بومی گزینی: زمینهها ، نتایج و پیامدها
3-3- سهمیه بندی در ورود به نظام آموزش عالی: قوتها و ضعفها
3-4-قوانین و مقررات پذیرش دانشجو: قوتها و ضعفها
محور 4 – جنبههای اجتماعی و روانشناختی ورود به نظام آموزش عالی ایران
4-1- مدیریت تقاضای اجتماعی و اقتصادی برای نظام آموزش عالی
4-2- عدالت آموزشی: مفهوم و کاربرد آن در نظام ورود به آموزش عالی
4-3- سرمایه اجتماعی و فرهنگی و قشربندی اجتماعی داوطلبان و پذیرفته شدگان ورود به نظام آموزش عالی
4-4- انگیزه و آرمان شغلی متقاضیان ورود به نظام آموزش عالی و عوامل مؤثر بر آن
4-5- اضطراب و استرس داوطلبان برای ورود به نظام آموزش عالی
4-6- نقش هدایت تحصیلی و بازارکار در انتخاب رشته تحصیلی در فرایند ورود به نظام آموزش عالی
4-7- اقتصاد آزمونهای ورود به دانشگاه و نقش موسسات خصوصی
محور 5- رابطه آموزش قبل از دانشگاه با فرایند ورود به نظام آموزش عالی
5-1- تاثیر کیفیت آموزش همگانی بر کیفیت نظام آموزش عالی
5-2- تاثیر نظام ورود به آموزش عالی و ضرورت پرورش نیروی انسانی متخصص و آزموده
5-3- چگونگی فراهم آوردن امکانات نظام آموزش عالی برای همه
محور 6- اندیشهها و رویکردهای جایگزین آزمون ورود به نظام آموزش عالی
6-1- بررسی تجربههای جهانی در رویکردهای جایگزین
6-2- بررسی 6 دهه تجربه ملی در تدوین و اجرای آزمونهای ورودی نظام آموزش عالی
6-3- پذیرش داوطلبان ورود به نظام آموزش عالی بدون آزمون ورودی : چالشها و چشم اندازها
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.