۱-مطالعات فلسفی در حیطه اهداف و کارکردهای آموزش عالی
۱-۱-پرورش انسان
۱-۱-۱- بررسی نقش آموزش عالی در افزایش سواد عمومی
۱-۱-۲-نقش آموزش عالی در توسعه دانش تخصصی و مهارتهای حرفه ای
۱-۱-۳-نقش آموزش عالی در رشدفرهیختگی و تعالی اخلاقی
۱-۱-۴-الگوی اهداف آموزش عالی وعوامل موثر در تعیین اهداف و کارکردهای آموزش عالی
۱-۲- تولید علم
۱-۲-۱-تحولات روششناختی تولید علم
۱-۲-۲-مبانی مطالعات میانرشتهای و فرارشتهای در آموزش عالی
۱-۲-۳-اصول ترویج دانشهای تخصصی در حیطه عمومی
۱-۲-۴-مبانی مدیریت دانش در آموزش عالی
۱-۲-۵- ارزیابی ظرفیت های آموزش عالی برای توسعه علم دینی
۱-۲-۶-نقش علم شناسی اسلامی در تغییر اهداف آموزش عالی
۱-۳-فرهنگسازی
۱-۳-۱-فلسفه فناوری و توسعه فناوریهای جدید در آموزش عالی
۱-۳-۱-سهم آموزش عالی در جنبش های اجتماعی
۱-۳-۲-نقش آموزش عالی در تحولات فرهنگی
۱-۳-۳-ارزیابی شأن و جایگاه اندیشمندان و متخصصان درجامعه
۱-۳-۴-تعامل ها و تفاوتهای فرهنگی در آموزش عالی
۱-۳-۵- نقش آموزش عالی در توسعه آرمانشهر اسلامی
۱-۳-۶-تبارشناسی دانشگاههای دینی
۱-۳-۷-تحلیل کارکردهای اخلاقی دانشگاه در دوران معاصر
۱-۳-۸-اخلاق تدریس در آموزش عالی
۱-۳-۹-اخلاق پژوهش در آموزش عالی
۲-تحلیل فلسفی مسائل آموزش عالی
۲-۱- تأثیر رویکردها و گرایشهای فلسفی بر آموزش عالی
۲-۱-۱-آموزش عالی از منظر لیبرالیسم و نولیبرالیسم
۲-۱-۲-آموزش عالی از منظر ساختارگرایی و پساساختارگرایی
۲-۱-۳- آموزش عالی از منظر نظریه انتقادی
۲-۱-۴- جهانی شدن و بینالمللیسازی آموزش عالی
۲-۲- تحلیل انتقادی مسائل خاص آموزش عالی
۲-۳-۱-امکان و سازواری مفهوم دانشگاه اسلامی
۲-۳-۲-توده گرایی، نخبه گرایی، اطلاعات گرایی، تخصصگرایی، مدرکگرایی و…
۲-۳-۳- استقلال دانشگاه و آزادی آکادمیک
۲-۳-۴- نسبت آموزش عمومی با نظام آموزش عالی
۲-۳-۵- مهاجرت مغزها(فراریاشکار)
۲-۳-۶- تجاری سازی علم و سرمایه داری آکادمیک
۲-۳-۷- مدل های آسیب شناسی آموزش عالی
۲-۳-۸- مدل های سیاستگذاری آموزش عالی
اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.